در حال بارگذاری ...
با تدریس مدیر سازمان جهانی مایم برگزار شد

«بازیگری پانتومیم»؛ کارگاهی با زبان مشترک ناشنوایان و هنرمندان  

در دومین روز برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، کارگاه «بازیگری پانتومیم» با تدریس مدیر مؤسسه جهانی مایم و با حضور اعضای کانون فرهنگی-هنری ناشنوایان زنجان و هنرمندان حاضر در جشنواره برگزار شد. 

به گزارش ایران تئاتر، کارگاه «بازیگری پانتومیم» با تدریس مارکو استوجانوویچ، مدیر سازمان جهانی مایم، روز گذشته، سه‌شنبه 18 مهر ساعت 18 با حضور هنرمندان و اعضای کانون فرهنگی-هنری ناشنوایان زنجان برگزار شد. 

رئیس موسسه جهانی مایم در بخشی از این رویداد که به‌صورت عملی انجام شد، گفت: «در جشنواره پانتومیم زنجان آثار خوب و قابل‌توجهی اجرا شد. علاقه و اشتیاق در جوانان و نوجوان نسبت به هنر پانتومیم، اولین گام برای موفقیت در این راه است.»

مارکو استوجانوویچ ادامه داد: «با تمرین و پشتکار قدم‌های بعدی هنرمندان جوان بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود.»  

او در این کارگاه با اشاره به این‌که بیش از ۳۰ سال است که کار با ناشنوایان را آغاز کرده‌، گفت: «زبان پانتومیم، زبان ناشنوایان است. این هنر زبان بین‌المللی است و بدون استفاده از کلام می‌توان با حرکات دست پیام خود را به مخاطب انتقال داد.» 

رئیس سازمان جهانی مایم در پایان با اشاره به این‌که ناشنوایان بهتر می‌توانند حرکات پانتومیم را انجام دهند، گفت: «سال‌های متعددی با ناشنوایان در زمینه پانتومیم کار و نتایج خوبی را هم مشاهده کرده‌ام.» 

در این کارگاه دوساعته، مارکو استوجانوویچ، رئیس موسسه جهانی مایم اصول و تکنیک‌های بازیگری در پانتومیم را به‌صورت عملی به حاضران آموزش داد.  

استقبال هنرمندان حاضر در این رویداد هنری به همراه اعضای کانون فرهنگی-هنری ناشنوایان زنجان از این کارگاه، پرشور و قابل‌توجه بود. 

دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران، خانه پانتومیم زنجان و نهاد‌های استانی به دبیری ساسان قجر از 17 تا 20 مهر 1402 در زنجان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران